Referat Spraw Obywatelskich
mgr Jolanta Cholewa
Kierownik Referatu
pokój nr 6a, parter
tel. 32 388-71-10
faks 32 289-07-20
adres e-mail: obywatelski@radzionkow.pl
adres e-mail: j.cholewa@radzionkow.pl
mgr Magdalena Synecka
Specjalista
pokój nr 7, parter
tel. 32 388-71-11
mgr Katarzyna Lubos
Referent
pokój nr 7, parter
tel. 32 388-71-26
mgr Danuta Draus
Specjalista
pokój nr 6, parter
tel. 32 388-71-12
Zakres zadań
Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
1) w zakresie ewidencji ludności:
a) prowadzenie ewidencji ludności w rejestrze mieszkańców oraz rejestrze zamieszkania cudzoziemców w systemie teleinformatycznym,
b) dokonywanie rejestracji danych w rejestrze PESEL przy zameldowaniu na pobyt stały i czasowy obywatela polskiego i cudzoziemców,
c) przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
d) dokonywanie rejestracji danych w rejestrze PESEL przy złożeniu wniosku o nadanie numeru PESEL, w stosunku do osób obowiązanych na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL,
e) występowanie o nadanie lub zmianę numeru PESEL z urzędu oraz powiadamianie o nadaniu lub zmianie numeru PESEL,
f) wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz akt ewidencji ludności,
g) prowadzenie postępowań wyjaśniających i orzekanie w sprawach meldunkowych,
h) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia danych,
i) współpraca z Urzędem Statystycznym oraz innymi organami w zakresie przekazywania danych statystycznych,
j) (skreślony),
k) (skreślony),
l) (skreślony),
m) (skreślony),
n) (skreślony),
o) (skreślony),
p) (skreślony);
2) w zakresie wydawania dowodów osobistych:
a) wprowadzanie danych bezpośrednio, w czasie rzeczywistym do Rejestru Dowodów Osobistych,
b) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
c) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie odmowy wydania dowodu osobistego,
d) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie stwierdzenia nieważności dowodu osobistego,
e) wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
f) wydawanie zaświadczeń na wniosek zainteresowanej osoby, zawierających pełny odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych przez organ w Rejestrze Dowodów Osobistych,
g) udostępnianie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych w zakresie posiadanego dostępu,
h) unieważnianie dowodów osobistych w przypadkach określonych w ustawie o dowodach osobistych,
i) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi w formie papierowej, w kopertach dowodowych,
j) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi w formie elektronicznej zgrupowanej w systemie teleinformatycznym;
2a) prowadzenie spraw związanych z Rejestrem Danych Kontaktowych;
3) w zakresie spraw związanych z obroną Ojczyzny:
a) sporządzanie i prowadzenie rejestru osób, podlegających kwalifikacji wojskowej oraz przeprowadzanie rejestracji tych osób,
b) uczestniczenie w przygotowaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej,
c) prowadzenie spraw/dokumentacji związanych z wydawaniem decyzji wynikających z ustawy o obronie Ojczyzny,
d) opracowywanie dokumentacji związanej z nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych,
e) prowadzenie dokumentacji oraz realizowanie przedsięwzięć do przeprowadzania akcji kurierskiej,
f) prowadzenie (we współpracy z Wydziałem Organizacyjnym) spraw z zakresu reklamowania radnych;
4) w zakresie spraw obywatelskich i społecznych:
a) prowadzenie spraw repatriantów (zasady i tryb udzielania pomocy repatriantom i członkom ich rodzin),
b) (skreślony),
c) korespondencja z placówkami konsularnymi,
d) współpraca z Urzędem Statystycznym w organizacji powszechnych spisów ludności,
e) prowadzenie spraw w zakresie zgromadzeń i imprez masowych,
f) koordynacja spraw związanych z wyborem ławników;
5) w zakresie działalności gospodarczej:
a) przyjmowanie i przekazywanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
b) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydawanie decyzji o cofnięciu lub wygaśnięciu zezwolenia,
c) przyjmowanie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim,
d) prowadzenie spraw o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz zmianę licencji, wygaśnięcie, cofnięcie i zawieszenie wykonywania transportu drogowego taksówką,
e) prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie na terenie gminy oraz wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji;
5a) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia pracowników młodocianych;
6) w zakresie spraw wynikających z Kodeksu wyborczego:
a) prowadzenie, aktualizowanie i udostępnianie rejestru wyborców,
b) wydawanie decyzji o wpisaniu lub odmowie wpisania wyborcy do rejestru wyborców,
c) sporządzanie, aktualizowanie i udostępnianie spisu wyborców,
d) dopisywanie wyborców do spisu wyborców na ich wniosek,
e) prowadzenie postępowań wyjaśniających i orzekanie w sprawach prowadzenia rejestru wyborców i sporządzenia spisu wyborców,
f) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów,
g) sporządzanie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | wz.Burmistrza Miasta Radzionków Krzysztof Kula |
Data utworzenia: | 2010-04-14 00:00:04 |
Wprowadził do systemu: | Ilona Loch |
Data wprowadzenia: | 2010-04-20 09:56:30 |
Opublikował: | Ilona Loch |
Data publikacji: | 2010-06-01 07:43:42 |
Ostatnia zmiana: | 2023-01-05 09:47:54 |
Ilość wyświetleń: | 19782 |