Radca Prawny
podmiot zewnętrzny, na podstawie zawartej umowy
Zakres zadań
Do zadań Radcy Prawnego należą zadania określone w ustawie o radcach prawnych, a w szczególności:
- opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych organów miasta;
- opiniowanie aktów prawnych powołujących miejskie jednostki organizacyjne;
- obsługa prawna organów miasta, doradztwo prawne na rzecz komórek organizacyjnych Urzędu;
- prowadzenie spraw zastępstwa procesowego przed sądami i występowanie w charakterze pełnomocnika Burmistrza oraz Urzędu przed innymi organami orzekającymi;
- opiniowanie projektów umów, porozumień, pełnomocnictw, upoważnień;
- wydawanie opinii prawnych dotyczących rozwiązania z pracownikami stosunku pracy bez wypowiedzenia;
- udzielanie wyjaśnień w sprawie obowiązującego stanu prawnego w zakresie działania Rady, Burmistrza oraz komórek organizacyjnych Urzędu;
- przekazywanie pracownikom Urzędu informacji o ukazujących się i nowelizowanych aktach prawnych związanych z działalnością gminy i Urzędu.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Burmistrz Miasta Radzionków Gabriel Tobor |
Data utworzenia: | 2009-12-14 00:00:04 |
Wprowadził do systemu: | Ilona Loch |
Data wprowadzenia: | 2009-12-14 11:21:01 |
Opublikował: | Ilona Loch |
Data publikacji: | 2010-01-11 14:30:25 |
Ostatnia zmiana: | 2021-11-24 13:20:35 |
Ilość wyświetleń: | 11821 |