Referat Kadr i Płac
mgr Barbara Karwat
Kierownik Referatu
pokój nr 18, II piętro
tel. 32 388-71-07
faks 32 289-07-20
adres e-mail: bz@radzionkow.pl
mgr Aleksandra Kokot
Samodzielny Referent
pokój nr 18, II piętro
tel. 32 388-71-07
Anna Frej
Młodszy Referent
pokój nr 18, II piętro
tel. 32 388-71-07
Zakres zadań
Do zadań Referatu Kadr i Płac należy w szczególności:
1) w zakresie polityki kadrowej i płacowej:
a) opracowywanie regulaminów wynikających z przepisów prawa pracy i pragmatyki służbowej,
b) planowanie środków funduszu płac (umowy o pracę i umowy cywilnoprawne) oraz środków na jego zmianę w ciągu roku, podział funduszu płac na poszczególne komórki organizacyjne, nadzór nad wydatkowaniem środków funduszu płac,
c) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem pracowników Urzędu, w tym ustalenie prawa do odprawy emerytalnej i rentowej i innych odpraw w razie rozwiązania stosunku pracy,
d) przeprowadzanie procedur związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze oraz sporządzanie dokumentacji z każdego etapu procesu naboru,
e) sporządzanie aneksów do umów o pracę związanych z podwyższeniem wynagrodzenia,
f) sporządzanie dokumentacji związanej z przyznawaniem nagród,
g) organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych
we współdziałaniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, z wyłączeniem konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych,
h) prowadzenie akt osobowych i wydawanie zaświadczeń, wydawanie opinii dla potrzeb sądów, prokuratury i policji,
i) prowadzenie spraw z zakresu reklamowania pracowników Urzędu niezbędnych do realizacji zadań obronnych, we współpracy z Referatem Spraw Obywatelskich,
j) prowadzenie kart ewidencji czasu pracy oraz ewidencji godzin nadliczbowych,
k) kontrola dyscypliny pracy,
l) prowadzenie dokumentacji związanej z udzielaniem urlopów macierzyńskich, rodzicielskich, ojcowskich i wychowawczych oraz rejestrowanie okresów absencji chorobowej,
m) wystawianie legitymacji służbowych oraz potwierdzanie okresów ubezpieczenia,
n) prowadzenie dokumentacji wynikającej z obowiązków statystycznych oraz sporządzanie sprawozdań statystycznych,
o) prowadzenie dokumentacji z zakresu badań lekarskich pracowników,
p) współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowym Urzędem Pracy oraz Urzędem Skarbowym,
q) prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi pracowników,
r) sporządzanie dokumentacji dotyczącej przyznawania ryczałtów samochodowych,
s) organizowanie praktyk zawodowych;
2) w zakresie spraw socjalnych - prowadzenie dokumentacji związanej z wykorzystaniem środków funduszu socjalnego z podziałem na poszczególne uprawnienia wynikające z regulaminu ZFŚS;
3) w zakresie wynagrodzeń za pracę:
a) prowadzenie dokumentacji źródłowej niezbędnej do sporządzania list płac,
b) sporządzanie list płac systemem elektronicznym oraz odręcznie pracownikom Urzędu, sporządzanie zestawień zbiorczych za cały miesiąc, w tym dokonywanie potrąceń z wynagrodzeń,
c) sporządzanie i uzgadnianie deklaracji podatkowych oraz deklaracji ZUS i PFRON,
d) obliczanie zasiłków chorobowych i innych oraz prowadzenie kart zasiłkowych pracowników Urzędu,
e) wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia, względnie o otrzymywaniu zasiłków,
f) prowadzenie dokumentacji wymaganej do uzyskania przez pracowników zasiłków, o których mowa w niniejszym punkcie, lit. d,
g) sporządzanie oraz sprawdzanie wypłat dotyczących umów zleceń oraz umów o dzieło,
h) dokonywanie zgłoszeń, wyrejestrowań oraz zmian pracowników Urzędu i osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
i) prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników Urzędu oraz osób uzyskujących w Urzędzie przychody z innych tytułów,
j) sporządzanie rocznych informacji podatkowych pracownikom Urzędu oraz osobom uzyskującym w Urzędzie przychody z innych tytułów;
4) nadzór nad realizacją zawartej przez Urząd umowy na świadczenie usług w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
Zobacz także | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Zobacz także
Nabory na wolne stanowiska pracy |
Metadane
Źródło informacji: | wz.Burmistrza Miasta Radzionków Krzysztof Kula |
Data utworzenia: | 2010-04-14 00:00:20 |
Wprowadził do systemu: | Ilona Loch |
Data wprowadzenia: | 2010-04-16 09:03:14 |
Opublikował: | Ilona Loch |
Data publikacji: | 2010-04-20 13:26:20 |
Ostatnia zmiana: | 2022-11-14 11:22:34 |
Ilość wyświetleń: | 13265 |