mgr inż. Klaudia Romańczyk
Kierownik Referatu
pomieszczenia znajdujące się w podwórzu
tel. 32 388-71-41
faks 32 289-07-20
adres e-mail: gospodarka@radzionkow.pl  
adres e-mail: inwestycje@radzionkow.pl  

mgr Adam Gola
Starszy Specjalista
pomieszczenia znajdujące się w podwórzu
tel. 32 388-71-31

inż. Jan Kremiec
Inspektor
pomieszczenia znajdujące się w podwórzu
tel. 32 388-71-31

Mariusz Radziej
Specjalista
pomieszczenia znajdujące się w podwórzu
tel. 32 388-71-47

Janusz Błaszczyk
Robotnik gospodarczy


Zakres zadań


Do zadań Referatu Inwestycji, Remontów i Zarządzania Drogami należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu inwestycji, remontów oraz zarządzania drogami, w tym:

1) koordynacja i nadzór nad opracowywaniem w fazie przedprojektowej następujących dokumentów: planów rozwoju lokalnego, programów lub planów rewitalizacji, wstępnych studiów wykonalności, założeń i koncepcji przyszłych inwestycji, innych dokumentów i opracowań przewidzianych prawem;

2) koordynacja i nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych gminy w zakresie wynikającym z aktualnego budżetu gminy, wieloletnich planów inwestycyjnych, strategii rozwoju gminy, planów rozwoju lokalnego itp.;

3) przygotowanie oraz nadzorowanie inwestycji i remontów w zakresie: budynków, sieci kanalizacji deszczowej, dróg, chodników i placów, terenów zielonych i rekreacyjno-sportowych, oświetlenia ulic i placów wraz z wykonaniem niezbędnej dokumentacji formalno-prawnej;

4) rozliczanie pod względem finansowym prowadzonych inwestycji i remontów;

5) przygotowywanie dokumentacji końcowej i oddawanie zakończonych inwestycji do zarządzania właściwym komórkom organizacyjnym Urzędu;

6) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi
w zakresie sporządzania planów remontów i inwestycji;

7) prowadzenie spraw w zakresie programów rewitalizacji;

8) prowadzenie spraw związanych z transportem publicznym;

8a) prowadzenie spraw związanych z budową i utrzymaniem ścieżek rowerowych;

9) prowadzenie spraw związanych z drogami, w tym:

a) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,

b) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,

c) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

d) koordynacja robót w pasie drogowym dróg gminnych i wewnętrznych,

e) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych i wewnętrznych oraz na zjazdy z dróg gminnych, oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych w zakresie dróg gminnych,

f) prowadzenie (we współpracy z Referatem Gospodarki Nieruchomościami) ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,

g) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego,

h) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

i) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,

j) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,

k) prowadzenie spraw związanych z oczyszczaniem letnim oraz zimowym utrzymaniem dróg,

l) planowanie, finansowanie bieżącego utrzymania urządzeń oświetlenia ulicznego;

10) prowadzenie spraw związanych z oczyszczaniem miasta;

11) nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z utrzymaniem szaletu publicznego;

12) (skreślony);

13) prowadzenie spraw z zakresu grobownictwa wojennego;

14) (skreślony);

15) prowadzenie spraw dotyczących utrzymania zieleni miejskiej w zakresie:

a) pielęgnacji niskiej zieleni miejskiej takiej jak trawniki, kwietniki, zakrzewienia,

b) zakładanie i urządzanie zieleńców;

16) (skreślony).