mgr Łukasz Mazik
Inspektor
Budynek przy ul. Kużaja 19
pokój nr 2, II piętro
tel. 32 388-71-43
faks 32 289-07-20
adres e-mail: kontrola@radzionkow.pl


Zakres zadań


Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli i Nadzoru Właścicielskiego należy w szczególności:

1) w zakresie zadań kontroli:

    a) opracowywanie półrocznych planów (harmonogramów) kontroli,

    b) prowadzenie planowanych kontroli komórek organizacyjnych Urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych według półrocznych planów kontroli zatwierdzonych przez Burmistrza oraz kontroli doraźnych na podstawie poleceń służbowych Burmistrza, których przedmiotem jest gospodarowanie środkami publicznymi w zakresie:
        - zgodności z prawem, przepisami wewnętrznymi, przyjętymi strategiami i procedurami w zakresie działalności jednostki,
        - celowości i oszczędności,
        - wykorzystania i rozporządzania mieniem komunalnym,
        - wykonywania innych zadań wynikających z aktów prawnych organów miasta,
        - analizy i oceny środków kontroli w jednostce,
        - spraw indywidualnych zleconych przez Burmistrza,

    c) kontrola prawidłowości realizacji dochodów i wydatków gminy,

    d) kontrola przestrzegania przepisów w zakresie zamówień publicznych i dyscypliny finansów publicznych,

    e) sporządzanie dokumentacji pokontrolnej oraz prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych kontroli,

    f) ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, ustalenie osób odpowiedzialnych za powstałe nieprawidłowości oraz zabezpieczenie dowodów świadczących o popełnieniu przestępstwa,

    g) sprawdzanie wykonania zaleceń pokontrolnych wynikających z przeprowadzonych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych,

    h) składanie sprawozdań oraz informacji Burmistrzowi o wynikach przeprowadzonych kontroli;

2) w zakresie prowadzenia spraw dotyczących nadzoru właścicielskiego nad spółkami prawa handlowego z udziałem kapitałowym gminy:

    a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem praw i obowiązków wspólnika z tytułu posiadanych przez gminę udziałów / akcji w spółkach,

    b) prowadzenie i analizowanie dokumentacji merytorycznej oraz koordynacja działań w zakresie nadzoru właścicielskiego, a także sporządzanie zbiorczych informacji na potrzeby Burmistrza Miasta,

    c) prowadzenie okresowych analiz i ocen funkcjonowania podmiotów gospodarczych z udziałem kapitałowym gminy.

3) (skreślony).